Dersin Adı | Bitirme Projesi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
ARCH 498 | Bahar | 1 | 8 | 5 | 10 |
Ön-Koşul(lar) |
| ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Dili | İngilizce | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Türü | Zorunlu | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Düzeyi | Lisans | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Veriliş Şekli | - | ||||||||||||||||||||||||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | |||||||||||||||||||||||||||
Dersin Koordinatörü | |||||||||||||||||||||||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | |||||||||||||||||||||||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Mimarlık öğrencilerinin tasarım eğitimini mesleki standartlar seviyesinde tamamlamak |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders kapsamında, mimarlık öğrencileri önceki yıllarda edinilen bütün mimarlık araçlarını güncel mimarlık söylemi içinde yer alan kendi içinde tutarlı bir bitirme projesinde biraraya getirirler. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | X |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş / Araştırma & Analiz | |
2 | Araştırma & Analiz | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
3 | Araştırma & Analiz | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
4 | Konsept Tasarım | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
5 | Konsept Tasarım | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
6 | Konsept Tasarım | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
7 | Konsept Tasarım | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
8 | Proje Sunum ve Değerlendirme | |
9 | Dönem Tasarım Projesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
10 | Dönem Tasarım Projesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
11 | Dönem Tasarım Projesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
12 | Dönem Tasarım Projesi | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
13 | Ön-Final jüri değerlendirmesi | |
14 | Proje Sunumları | Mimari Çizim ve Model Yapımı |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Sunumlar ve ders anlatımı seçilen proje arazisine gore planlanmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Davet edilen uzmanlar ve içerikle ilgili taraflar |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | 1 | 30 |
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 2 | 30 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 1 | 16 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | 8 | |
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 5 | 75 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 45 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 2 | 18 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 300 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Profesyonel düzeyde mimarlık hizmeti verir. | X | ||||
2 | Tasarım ve inşaat pratiklerinde karşılaşılan karmaşık problemlerin bireysel ve takım halinde çözümlerinde sorumluluk alır. | X | ||||
3 | Proje hizmetlerinin sağlanması süreçlerinde diğer disiplinlerle eşgüdüm ve işbirliği sağlamak için gereken yöntemleri kavrar. | X | ||||
4 | Mimari tasarım ve uygulama kaynaklı yöntemleri, kavramları ve teorileri anlar, yorumlar ve değerlendirir. | X | ||||
5 | Çevreye ve toplumsal meselelere duyarlı, farklı ölçeklerdeki mimari stratejileri üretir. | X | ||||
6 | Yapılı çevrenin üretimi süreçlerindeki çeşitliliği, küresel kültür ve tarihsel gelenekler ile yorumlayarak eleştirel bir kavrayış geliştirir. | X | ||||
7 | Yapı malzemelerinin, ürünlerinin ve bileşenlerinin yapı sistemleri içerisindeki performanslarına dair teorik ve teknik bilgiyi uygular. | X | ||||
8 | Güncel bilgi ve bilgisayar tabanlı iletişim teknoloji ve araçlarını kullanarak mimari fikir ve önerileri sözlü, yazılı ve görsel olarak sunar. | X | ||||
9 | Mimari sorunların çözümü için edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirip öğrenme gereksinimlerini ve süreçlerini yönlendirerek eleştirel düşünce ve tasarım üretir. | X | ||||
10 | Mimarlık alanında kendisini sürekli yenileme ve eğitme insiyatifini gösterir ve yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak Mimarlık ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1) | X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest